الكادر

بسم الله الرحمن الرحيم

هذا اخر موضوع لي بالمنتدي ولن اكتب مواضيع اخري لانه ببساطة لا أحد يهتم،أو لا أحد ليهم!
كان عندي سؤال مش محتاج اجابتو لانو مش المفروض انا اللى اسألو ... هل فعلا محتاجين هذا الكم من الاداريين والمراقبين ولا دا عدد وخلاص
بداية اجابة السؤال دا هي شوف الموظف النهائي(المراقب) ، المتعارف عليه ان الموظف النهائي بيكون هو الاكثر عددا من مديريه....ولكن أنت في مكان المعجزات حيث الكل مدير ومشرف وادارة لعبة
و3او4 مراقبين فقط .........لو وضعنا عدد اللاعبين من خارج الكادر والادارة وهكذا في مقارنة مع عدد الاداريين والكادر أو حتى الكادر فقط لان الكادر هو من يلعب اللعبة سنجد العدد متقارب جدا وشبة 50 ل 50
ف كدا تخرج بكذا فكرة ف كذا اتجاه ..........
كل دول اداريين وفي كذا خلل بيتقال متقولولناش عليه تانى عشان عارفينو....
كل دول ناس بياخدو ذهب بدون ما يدفعو مليم..((يعني مقارنة بعدد اللاعبين ف نصهم هتلاقية مش لاقي حاجة يعملها...مقارنة بعدد اللاعبين ف ساعات المراقبة تكاد تكون كانو مش مراقب بالظبط))

مش عاوز اخوض الموضوع بشكل شخصي مع الادارة بسبب عروض الشحن اللى نزلت واللى هي غير مقبولة بالمرة ..... بس احنا متقبلين ان نص السيرفر بتاعنا كادر بالعافية كمان الباقي هيشحن (لو واحد منهم شحن يبقا كان تحالف كامل شحن...مقارنة بعددنا))

مينفعش يا ادارة هذا الكم من الذهب كراتب شهري ف سيرفر واحد..... وكمان مع احترامي الشديد في اكتر من خلل موجودين زي هجوم الساندرز قبل قيصر وكدا ........ ف كدا لو حد شحن وهو قسطور مثلا هيعرف يهاجمها
ف عروض بالحجم دا ف سيرفر لسا بيتبني وفيه اكتر من خلل ...ونصو كادر((كادر مش بس معناها راتب شهري.. كمان قطع معدات مكافئة للي هيجيب حد يشحن))
عموما زي الموضوع اللى فات هههههههههه اتنقل ودخلتوة قسم الشكاوي محدش يقدر يشوفو غيري ف ربنا معاكم ف دا ......
ربنا يشهد اني مقولتش غير الحق...وطالما انتو عاوزيني اسكت ف انا ببشركم اني هسكت ومش هعمل مواضيع منتدي تانى من اى نوع
خليني بتسلي عالهادي مش لازم اترقي بسرعة هههههههههههه القوة تعتبر اتحددت خلاص ف السيرفر ومبقيش في روح معنوية ولا لعبة ولا منتدي للاسف.
الى اللقاء
أحمد

السلام عليكم
اخي الفاضل في البدايه حبب اوضح لحضرتك جزئيه وهي ان الكادر الرقابي متاح للجميع الانضمام له من جميع السيرفرات وليس اقتصارا علي اشخاص بعينهم

اما بالنسبه لعدد الاداريين مقارنه بالمراقبين فهذا الامر ليس بيد الكادر تم ادراج اكثر من موضوع بالمنتدي طلبا للمراقبين ولاتاحه الفرصه لجميع اللاعبين الانضمام للكادر الرقابي
ولكن لم يتم ادراج اي اسم للانضمام
والنقطه الثانيه بالنسبه للاداريين الحاليين فالجميع يعمل علي حل المشاكل للاعبين ومحاوله لسد عجز وجود مراقبين بالكادر يعمل الاداري بالاضافه الي مهام رتبته كمراقب للشات
اما بالنسبه لعروض الشحن فليس متاح لاي عضو بالكادر الحصول علي اي معدات كما بالقيصر ولا يمكننا اجبار اي لاعب علي اختيار الحلف الذي نريده لان عضو الكادر داخل سيرفره هو لاعب كاي لاعب يحق له اختيار الحلف الذي يناسبه
اما بالنسبه لعروض الشحن فهي متاحه لجميع اللاعبين ولا تقتصر علي بعض اللاعبين فقط
وبالنسبه لخلل الساندرز وباقي الفرق تم حل المشكله واصلاح الخلل
واخيرا اخي لن يتم نقل موضوعك لانك وضعت الموضوع في مكانه الصحيح ويحق لجميع اللاعبين توضيح وجهات نظرهم
ويجب علي الجميع ان يعلم ان اللعبه تتطور وتتحسن بفضل ارائكم ومقتراحتكم لذلك نتشرف دائما بالحصول علي اراء اللاعبين لمحاوله تطوير اللعبه الي افضل ما يكون

تحياتي لك اخي الفاضل

التعديل الأخير بواسطة المشرف:
السلام عليكم
اخي الفاضل في البدايه حبب اوضح لحضرتك جزئيه وهي ان الكادر الرقابي متاح للجميع الانضمام له من جميع السيرفرات وليس اقتصارا علي اشخاص بعينهم

اما بالنسبه لعدد الاداريين مقارنه بالمراقبين فهذا الامر ليس بيد الكادر تم ادراج اكثر من موضوع بالمنتدي طلبا للمراقبين ولاتاحه الفرصه لجميع اللاعبين الانضمام للكادر الرقابي
ولكن لم يتم ادراج اي اسم للانضمام
والنقطه الثانيه بالنسبه للاداريين الحاليين فالجميع يعمل علي حل المشاكل للاعبين ومحاوله لسد عجز وجود مراقبين بالكادر يعمل الاداري بالاضافه الي مهام رتبته كمراقب للشات
اما بالنسبه لعروض الشحن فليس متاح لاي عضو بالكادر الحصول علي اي معدات كما بالقيصر ولا يمكننا اجبار اي لاعب علي اخيار الحلف الذي نريده لان عضو الكادر داخل سيرفره هو لاعب كاي لاعب يحق له اخيار الحلف الذي يناسبه
اما بالنسبه لعروض الشحن فهي متاحه لجميع اللاعبين ولا تقتصر علي بعض اللاعبين فقط
وبالنسبه لخلل الساندرز وباقي الفرق تم حل المشكله واصلاح الخلل
واخيرا اخي لن يتم نقل موضوعك لانك وضعت الموضوع في مكانه الصحيح ويحق لجميع اللاعبين توضيح وجهات نظرهم
ويجب علي الجميع ان يعلم ان اللعبه تتطور وتتحسب بفضل ارائكم ومقتراحتكم لذلك نتشرف دائما بالحصول علي اراء اللاعبين لمحاوله تطوير اللعبه الي افضل ما يكون

تحياتي لك اخي الفاضل
معظم كلامك جميل جدا ........طبعا لا اتفق معك في مجمل الكلام ولكن خطوة حل مشكلة الهجوم بدون رتبة دي ف حد ذاتها انجاز اى نعم في ناس هجمت كتير جدا على العصابات دي بدون ما يوصلو للرتب المطلوبة ولكن كفؤؤ ♥
طبعا ردك يحترم كلو ولكن احب ان احيي نفطة ان الموضوع تم اتاحة النقاش فيه امام كامل اللاعبين وليس رد ثم غلق الموضوع او نقله للشكاوي
تانى نقطة احب اقول ان دا رأيي الشخصي وسواء اخدتو بيه او لا ف هتشوف صحة كلامي مع الوقت وان الكلام دا مينفعش......... بالنسبة لموضوع الكادر ف ارشح فكرة ان يكون هناك ما يدعي باللاعب المراقب((انا عايش ف ماليزيا وعندى هنا اغلب الوظايف ملهاش مدير موجود معاك يستلم منك شغلط انت بتعمل الشغل وتصور بالموبايل انك نظمتو وتبعت الصورة للمدير كاثبات)) ف ممكن اللاعبين نفسهم يصورو انهم ساعدو شخص معين او يصورو مخالفة معينة او خلل ...الخ ويرفعوه ف قسم الشكاوي ويتوزع نقاط وكل واحد حسب مجهوة ياخد مكافئة انو عمل حاجة .........ايا كانت بقا حتى لو دولاب حظ.......ولكن فكرة انك تطلب مراقب 6 ساعات وكدا اظن انها لقيت عدم اقبال بسبب الوقت وانها ك وظيفة تانية يعني انا جاى العب ساعة ولا 2 وعندي شغلى او دراستي ف مش معقول اني الاقي التزامات تانية فوق دماغي ........

في كل الاحوال تحياتي لشخصك المحترم♥