بخصوص اللعبه " عموما " هام للجميع ..

Mn_mm

عضو فعال
السلام عليكم ورحمة الله تعالي وبركاته
....
يا اداره بخصوص اللعبه عموما المباني والشات وقائمه الهجوم وقائمه الابطال صغيره جدا
بالذات الشات راح يجيلنا عمي بسببه
الكلام صفير جدا + الشات زي كانه مش واضح خالص يعني الكلام مش بيظهر كويس فيه بجانب انه الكلام بحجم صغير جدا
نتمني من الاداره الانتباه وتعديل هذه الاشياء ماراح تاخد شئ معكم

1- ضبط حجم االمباني والقوائم ( قائمه الابطال + قائمه الهجوم ) والمتعلقات + ضبط حجم الكلام بالشات
2- التفرقه بين كل شات مثلا انا بتكلم ع الاتحاد بيظهرلي كلام العام ليه !؟ وساعات بحتاج اتكلم ف العام ع اساس اني متعود انه الكلام ظاهر بالعام يبقا انا فاتح قناة العام ، ف الكلام بيوصل بالاتحاد والعكـس
يرجي التعديلات علي مثل هذه الاشياء البسيطه جدا حتي اللعبه يصير لها طعم افضل

3- ليه الكيبورد بيعمل في حاجات وحاجات لاء ؟؟ علي سبيل المثال يعني لما بحتاج اوزع جيش بكتب الرقم عادي وبيكتب انما لما بدوس انشاء او هجوم ع اي شئ مثلا البراري واختار البطل وادوس بدء مفـروض ادوس تاكيد بالـ enter بدوس مابيعمل معي في هذه النقطه مثلا ... نرجوا التعديل
4- الي متي راح نظل في هذا البطئ . . . يعني انا اقسم بالله ما بطيق اجلس 1س متواصله ع اللعبه بسبب الثقل هذا يرجي البحث في اكثر من طريق لحل هذه المشكله باسرع وقت
مافي لاعب باللعبه ما اشتكي منها خصوصا انها عند الكل مش شخص وشخص لا ... نرجوا تحديد ميعاد اللعبه تظبط فيه او يتم تخفيف المشكله شيئاً ف شيئاً

5- شئ ليس بالاهميه الكبري مثل البقيه ولكنه ازعجني فعلا ، وهو ان البراري مش بالحجم ( ازاى ) يعني بريه 8 مثلاً ممكن تلاقيها اصغر من بريه 4 بالقيصر القديم كنت بولع البريه مش ببص ع مستواها يكفي حجمها من برا .. يرجي التعديل
الحاجات دي ع اد ماهي بسيطه لكن ماراح تضر حد اذا اتعدلت ، ولا انا غلطان

6-الجيش مفـروض يكون معروف مكانه بالبطل يعني مثلا الفرسان والمشاه والمدرعين لهم الثلاث خانات الي باعلي البطل ، المنجنيق المقاليع الرماه لهم الثلاث خانات الي باسفل البطل ـ لكن الفرسان بتركب تحت عادي والرماه بتركب فوق عادي جدا -_-

##ليه مافي صيانه اسبوعيه يتم من خلالها معالجه بعض الاخطاء مثلا الي بتظهر للاعبين مثل الاشياء لي ذكرتها ويتم الاستفاده منها من قبل اللاعبين مثلا الهجوم ع المعسكرات مبادله الهدن والابواق فيما بعد للاحتياج لهما في الموفد واللواء وسرايا بخمتلف انوعها

اسف ع الاطاله ولكن انا والله حابب اصلح باللعبه والاداره مشجعه اللعيبه يعني اي مووضوع بالمنتدي الاداره بترد عليه ودا احسن شئ يعني الناس داخله اللعبه ع سمعه الاداره الكويسه لكن لو ع اللعبه نفسها ماحد يدخل لان كثيره الاخطاء فيها حتي الان ونحن وانتم بنصلح فيها حتي الان نحن علينا نقول العطل والاداره مشكوره تقوم بالتصليح ...

ياريت الاستجابه السريعه كما عودتنا ادارتنا الكبيره والمحترمه
تحياتنا لكم ونأسف علي الاطاله مره اخري

Osama

ELNADY

عضو عادى
معاك حق والله في تفاصيل كتير بسيطه مخليه الواحد مش بيطول علي اللعبة ذي زمان
يا ريت الادارة تهتم بالنقاط اللي قالها الاخ اسامة
وفي كمان مشكلة لما بكتب الارقام عشان اوزع الجيش او اكتب احداثيات عايز اروحلها بتعلق احيانا وبتكتب اكبر رقم ممكن يعني لو عندي 1000 جيش باجي اكتب مثلا 500 بتيجي الف وبفضل شويه علي ما تظبط واعرف اكتب 500

كمان ملحوظة قائمة الابطال لو انا عندي ابطال كتير ونزلت اخترت بطلمن تحت بيطلع لاول القايمة تاني ودا بيبطء شويه من سرعة اللعب والهجوم علي المعسكرات وكدا
والسرعة والبنج ول اهم حاجة يا ادارة الموضوع صعب جدا فعلا لازم حل لسرعة اللعبة
بالنهاية مشكورين علي اللعبة الجميلة طبعا اتمني تكملو الجميل وتخلوها لعبة خالية من الاخطاء :love:

ELNADY

Mn_mm

عضو فعال
معاك حق والله في تفاصيل كتير بسيطه مخليه الواحد مش بيطول علي اللعبة ذي زمان
يا ريت الادارة تهتم بالنقاط اللي قالها الاخ اسامة
وفي كمان مشكلة لما بكتب الارقام عشان اوزع الجيش او اكتب احداثيات عايز اروحلها بتعلق احيانا وبتكتب اكبر رقم ممكن يعني لو عندي 1000 جيش باجي اكتب مثلا 500 بتيجي الف وبفضل شويه علي ما تظبط واعرف اكتب 500

كمان ملحوظة قائمة الابطال لو انا عندي ابطال كتير ونزلت اخترت بطلمن تحت بيطلع لاول القايمة تاني ودا بيبطء شويه من سرعة اللعب والهجوم علي المعسكرات وكدا
والسرعة والبنج ول اهم حاجة يا ادارة الموضوع صعب جدا فعلا لازم حل لسرعة اللعبة
بالنهاية مشكورين علي اللعبة الجميلة طبعا اتمني تكملو الجميل وتخلوها لعبة خالية من الاخطاء :love:

ELNADY
تسلم مرورك ياغالي
ان شاء الله الاداره تستمع للمطالب لانها في مصلحه الجميع نحن نستفيد باللعبه وهم يستفيدوا ايضاً

تحياتي

والله معك حق لازم الاداره تنتبه للاشياء الصغيره عشان تنجح اللعبه اكثر واكثر
وتكون متعاونه مع اللاعبين
وتحياتي .

Mn_mm

عضو فعال
والله معك حق لازم الاداره تنتبه للاشياء الصغيره عشان تنجح اللعبه اكثر واكثر
وتكون متعاونه مع اللاعبين
وتحياتي .
حبيبي جيفو تسلم ع التفاعل حبيبي
وان شاء الله بس الاداره تشوف الموضوع راح يتم العمل عليه

تحياتي لك

السلام عليكم ورحمة الله تعالي وبركاته
....
يا اداره بخصوص اللعبه عموما المباني والشات وقائمه الهجوم وقائمه الابطال صغيره جدا
بالذات الشات راح يجيلنا عمي بسببه
الكلام صفير جدا + الشات زي كانه مش واضح خالص يعني الكلام مش بيظهر كويس فيه بجانب انه الكلام بحجم صغير جدا
نتمني من الاداره الانتباه وتعديل هذه الاشياء ماراح تاخد شئ معكم

1- ضبط حجم االمباني والقوائم ( قائمه الابطال + قائمه الهجوم ) والمتعلقات + ضبط حجم الكلام بالشات
2- التفرقه بين كل شات مثلا انا بتكلم ع الاتحاد بيظهرلي كلام العام ليه !؟ وساعات بحتاج اتكلم ف العام ع اساس اني متعود انه الكلام ظاهر بالعام يبقا انا فاتح قناة العام ، ف الكلام بيوصل بالاتحاد والعكـس
يرجي التعديلات علي مثل هذه الاشياء البسيطه جدا حتي اللعبه يصير لها طعم افضل

3- ليه الكيبورد بيعمل في حاجات وحاجات لاء ؟؟ علي سبيل المثال يعني لما بحتاج اوزع جيش بكتب الرقم عادي وبيكتب انما لما بدوس انشاء او هجوم ع اي شئ مثلا البراري واختار البطل وادوس بدء مفـروض ادوس تاكيد بالـ enter بدوس مابيعمل معي في هذه النقطه مثلا ... نرجوا التعديل
4- الي متي راح نظل في هذا البطئ . . . يعني انا اقسم بالله ما بطيق اجلس 1س متواصله ع اللعبه بسبب الثقل هذا يرجي البحث في اكثر من طريق لحل هذه المشكله باسرع وقت
مافي لاعب باللعبه ما اشتكي منها خصوصا انها عند الكل مش شخص وشخص لا ... نرجوا تحديد ميعاد اللعبه تظبط فيه او يتم تخفيف المشكله شيئاً ف شيئاً

5- شئ ليس بالاهميه الكبري مثل البقيه ولكنه ازعجني فعلا ، وهو ان البراري مش بالحجم ( ازاى ) يعني بريه 8 مثلاً ممكن تلاقيها اصغر من بريه 4 بالقيصر القديم كنت بولع البريه مش ببص ع مستواها يكفي حجمها من برا .. يرجي التعديل
الحاجات دي ع اد ماهي بسيطه لكن ماراح تضر حد اذا اتعدلت ، ولا انا غلطان

6-الجيش مفـروض يكون معروف مكانه بالبطل يعني مثلا الفرسان والمشاه والمدرعين لهم الثلاث خانات الي باعلي البطل ، المنجنيق المقاليع الرماه لهم الثلاث خانات الي باسفل البطل ـ لكن الفرسان بتركب تحت عادي والرماه بتركب فوق عادي جدا -_-

##ليه مافي صيانه اسبوعيه يتم من خلالها معالجه بعض الاخطاء مثلا الي بتظهر للاعبين مثل الاشياء لي ذكرتها ويتم الاستفاده منها من قبل اللاعبين مثلا الهجوم ع المعسكرات مبادله الهدن والابواق فيما بعد للاحتياج لهما في الموفد واللواء وسرايا بخمتلف انوعها

اسف ع الاطاله ولكن انا والله حابب اصلح باللعبه والاداره مشجعه اللعيبه يعني اي مووضوع بالمنتدي الاداره بترد عليه ودا احسن شئ يعني الناس داخله اللعبه ع سمعه الاداره الكويسه لكن لو ع اللعبه نفسها ماحد يدخل لان كثيره الاخطاء فيها حتي الان ونحن وانتم بنصلح فيها حتي الان نحن علينا نقول العطل والاداره مشكوره تقوم بالتصليح ...

ياريت الاستجابه السريعه كما عودتنا ادارتنا الكبيره والمحترمه
تحياتنا لكم ونأسف علي الاطاله مره اخري

Osama
بالنسبة ل6الدعم قاصد الأمر دا لأن في تشكيلات لكل نوع جيش
وفتح المجال للإبداع في التخطيط
بالنسبة للبانج بيتم معالجة في الوقت الحالي لزيادة السرعة اللعب وسهولته
وسيتم رفع الأمور التاني لأجل دراستها

SuperUser

::إدارة اللعبة ::
طاقم الإدارة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
عذرا للتاخر فى الرد
بالنسبة للملاحظات او الخطاء
1. يمكنك تغير التكبير والتصغير فى المتصفح الخاص بك ويمكنك ارضا استخدام بكرة الفارة لتصخير و تكبير المدينة
3. سيتم اضافة اختصارات لكل الوظائف (منها التاكيد من خلال زر enter)
4. حلينا مشكلة البطىء فى السيرفر ولكن ظهرت مشكلة انقطاع الاتصال ويتم العمل على حلها فى الوقت الحالى
5. ممكن توضيح نوع البرية و الاحداثيات ان امكن (مع العلم سيتم اضافة لافته على كل برية لتوضيح مستواها مثل المبانى)
6. عد تقيد انواع الجيش ليس الا لزيادة التشكيلات وبالفعل تغير مكان الخانة يؤثر على نقاط القوات (الدفاع والهجوم)
اما بالنسبة للصيانه فانها تتم بشكل دورى
فى القيصر اعادة تعيين التبادل كانت غلطة برمجية
ولكن يمكن ترتيب وقت و موعد لاعادة تعيين كل العصابات السرايا والمعسكرات اذ احببتم

فى الختام كل الشكر للاعبين المهتمين بتطوير اللعبة
وان شاء الله نوعدكم بما لا تتوقعون

تحياتى

Mn_mm

عضو فعال
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
عذرا للتاخر فى الرد
بالنسبة للملاحظات او الخطاء
1. يمكنك تغير التكبير والتصغير فى المتصفح الخاص بك ويمكنك ارضا استخدام بكرة الفارة لتصخير و تكبير المدينة
3. سيتم اضافة اختصارات لكل الوظائف (منها التاكيد من خلال زر enter)
4. حلينا مشكلة البطىء فى السيرفر ولكن ظهرت مشكلة انقطاع الاتصال ويتم العمل على حلها فى الوقت الحالى
5. ممكن توضيح نوع البرية و الاحداثيات ان امكن (مع العلم سيتم اضافة لافته على كل برية لتوضيح مستواها مثل المبانى)
6. عد تقيد انواع الجيش ليس الا لزيادة التشكيلات وبالفعل تغير مكان الخانة يؤثر على نقاط القوات (الدفاع والهجوم)
اما بالنسبة للصيانه فانها تتم بشكل دورى
فى القيصر اعادة تعيين التبادل كانت غلطة برمجية
ولكن يمكن ترتيب وقت و موعد لاعادة تعيين كل العصابات السرايا والمعسكرات اذ احببتم

فى الختام كل الشكر للاعبين المهتمين بتطوير اللعبة
وان شاء الله نوعدكم بما لا تتوقعون

تحياتى
حبيبي بالنسبه لحل مشكله البطئ اذا كان هذا هو اقصي ماوصلتم له من تطور
انا اعلن اعتزالى ✋✋

SuperUser

::إدارة اللعبة ::
طاقم الإدارة
حبيبي بالنسبه لحل مشكله البطئ اذا كان هذا هو اقصي ماوصلتم له من تطور
انا اعلن اعتزالى ✋✋
جارى العمل على حل المشكلة
بس للاسف مش بنشتغل غير بليل حتى يتم تقليل الاعطال عند اللاعبين