مشكلة عامة في انتاج الموارد

3s3tb

عضو عادى
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
حالياً فيه مشكلة بالسيرفر فقدت 10 مليون غذاء والانتاج نزل مايقارب 400 الف في كل الموارد بشكل كبير
المشكلة لدى كثير من اللاعبين نرجو الحل بسرعة

fakhri

عضو عادى
فتحت لقيت الانتاج هبط لادنى مستوياته والموارد اختفت منها من لقيتها 0 ولقيت رسالة من الادارة تقول ارسلنا لكم مبادئ سياسية لمساعدتكم على زيادة الانتاج
شو هاذ يا ادارة تستفزو فينا ولا شو؟؟؟؟؟ نتعبوا ونضيعوا اوقاتنا وتيجي من الاخر تقوللنا اعيدو من الصفر؟؟؟؟
نتمنى تحولوا المشكل في اسرع وقت ممكن وتردو الانتاج والموارد زي ما كانت وشكرا.
بالنسبة للرابط اللي حطو الاخ مصطفي ما حب يفتح

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
حالياً فيه مشكلة بالسيرفر فقدت 10 مليون غذاء والانتاج نزل مايقارب 400 الف في كل الموارد بشكل كبير
المشكلة لدى كثير من اللاعبين نرجو الحل بسرعة
forum.elkaisar.com/index.php?threads/305
بص انتم قللتم الانتاج ورجعتوه زي القيصر
يبقي اما تعمل حاجة كملها للاخر خلي البراري بنفس القوة + زود الموارد فيها زي قبل
لكن كدا رسميا انتو قضيتوا علي اخر ميزة كنتو حطينها وصعبتوها كمان والي سبق اكل النبأ زي مبيقولوا
الصراحة كدا احب اقلكم انتو خربتو السيرفر اكثر مهو كان ماشي بالعافية
يعني مهو انتم ياما تسلهو علطول وتعتمدوا فالشحن علي المعدات والمميزات الاخري ياما تصعبوها من الاول وبكدا انا بقلك معظم الناس هتوقف لعب او بمعني اصح مش هتلعب بنفس الشغف
لكن تسهلها وناس تستفاد وبعدين تصعبها احب اقلك انتا بوظت الدنيا خالص
انا بطالب الادارة بتعديل نسب الانتاج بما يحقق العدالة للعبة مش كدا خالص يعني انتاج 10الاف عامل خشب من 2مليون ل220الف ده كدا خربت عالاخر

السلام عليكم

اولا
انا مش عارف دي مشكله ولا مقصوده لو مشكله
ان شاء الله خير الاداره بتحلها باقرب وقت مفيش مشاكل
لو مقصوده يبقا حرام لان دي اكبر واحسن ميزه تفرق قيصر الشرق عن لعبه القيصر
وبتساعد ماس كتير فالانتاج لانو انتو عارفين الشباب الجديده مش بتهجم علي براري كتير لصعوبه جيشها زي بريه 9 و10
اتمني انكو ترجعو النسب تاني سواء كانت خطأ او مقصوده لانها هتفرق كتير مع الشباب من بعد مقفلتو الهجوم علي المزارع السسترسس بقا صعب ميبقاش الموارد كمان انتو كدا بتقفلوها

وان شاء الله خير

وشكرا جزيلا

SuperUser

::إدارة اللعبة ::
طاقم الإدارة
السلام عليكم

اولا
انا مش عارف دي مشكله ولا مقصوده لو مشكله
ان شاء الله خير الاداره بتحلها باقرب وقت مفيش مشاكل
لو مقصوده يبقا حرام لان دي اكبر واحسن ميزه تفرق قيصر الشرق عن لعبه القيصر
وبتساعد ماس كتير فالانتاج لانو انتو عارفين الشباب الجديده مش بتهجم علي براري كتير لصعوبه جيشها زي بريه 9 و10
اتمني انكو ترجعو النسب تاني سواء كانت خطأ او مقصوده لانها هتفرق كتير مع الشباب من بعد مقفلتو الهجوم علي المزارع السسترسس بقا صعب ميبقاش الموارد كمان انتو كدا بتقفلوها

وان شاء الله خير
وشكرا جزيلا
فى البداية قبل اضافة تعديل نسب الانتاج وقبل اضافة امكانية طرد الموظفين واضافة بوبات الالهة
كانت الادارة مضطرة الى جعل التوظيف اكثر فاعلية و العدد المؤثر فى الانتاج هو عدد العمال وليس عدد السكان
والان بعض اضافة تعديل نسب الانتاج يمكنك التحكم فى المدينة لانتاج المورد المطلوب بالنسبة المطلوبة
وبعد اضافة نظام بوبات الالهة ستكون جميع ابطالك تمتلك مجموع النقاط داخل البوبات

ملحوظة : اذا كان السيرفر سهل سيكون موت السيفر فى وقت قريب جدا

SuperUser

طاقم الإدارة
بص انتم قللتم الانتاج ورجعتوه زي القيصر
يبقي اما تعمل حاجة كملها للاخر خلي البراري بنفس القوة + زود الموارد فيها زي قبل
لكن كدا رسميا انتو قضيتوا علي اخر ميزة كنتو حطينها وصعبتوها كمان والي سبق اكل النبأ زي مبيقولوا
الصراحة كدا احب اقلكم انتو خربتو السيرفر اكثر مهو كان ماشي بالعافية
يعني مهو انتم ياما تسلهو علطول وتعتمدوا فالشحن علي المعدات والمميزات الاخري ياما تصعبوها من الاول وبكدا انا بقلك معظم الناس هتوقف لعب او بمعني اصح مش هتلعب بنفس الشغف
لكن تسهلها وناس تستفاد وبعدين تصعبها احب اقلك انتا بوظت الدنيا خالص
انا بطالب الادارة بتعديل نسب الانتاج بما يحقق العدالة للعبة مش كدا خالص يعني انتاج 10الاف عامل خشب من 2مليون ل220الف ده كدا خربت عالاخر
يا غالى الى سبق كسب برستيج فقط ولن يكون هناك اى اهمية للبرستيج داخل اللعبة
وتصعيب اللعبة ليس من اجل الشحن بل من اجل استمرار المتعة (القيصر استمرت فترة كبيرة بدون تفجير و بدون حزم جيوش كجائزة)

الادارة تعمل جاهدة على مساعدة اللاعبين الجدد داخل السيرفر وخلال اقل من 3 شهور سيكون جميع لاعبى السيرفر بنفس المستوى
وستكون هناك فاعليات ومسابقات و انظمة لا تعتمد على القوة ابدا (مثال على ذالك "ملوك العالم" لن يتم احتساب قوة المعدات ونوع الجيوش سيكون محدد داخل الجولة ولا يمكن للكثرة الغلبة ابدا , وقريبا سيتم اضافة نظام اقوى للاحلاف وسيكون ايضا الغلبة للاكثر خبرة استراتيجية )

كل المطلوب هو الصبر وخلال شهر فقط سيكون هناك توازن تام بين جميع لاعبى السيرفر
وسيكون لكل لاعب اهمية وتأثير

يا غالى الى سبق كسب برستيج فقط ولن يكون هناك اى اهمية للبرستيج داخل اللعبة
وتصعيب اللعبة ليس من اجل الشحن بل من اجل استمرار المتعة (القيصر استمرت فترة كبيرة بدون تفجير و بدون حزم جيوش كجائزة)

الادارة تعمل جاهدة على مساعدة اللاعبين الجدد داخل السيرفر وخلال اقل من 3 شهور سيكون جميع لاعبى السيرفر بنفس المستوى
وستكون هناك فاعليات ومسابقات و انظمة لا تعتمد على القوة ابدا (مثال على ذالك "ملوك العالم" لن يتم احتساب قوة المعدات ونوع الجيوش سيكون محدد داخل الجولة ولا يمكن للكثرة الغلبة ابدا , وقريبا سيتم اضافة نظام اقوى للاحلاف وسيكون ايضا الغلبة للاكثر خبرة استراتيجية )

كل المطلوب هو الصبر وخلال شهر فقط سيكون هناك توازن تام بين جميع لاعبى السيرفر
وسيكون لكل لاعب اهمية وتأثير
يعم لا والله يعني جيش وبرستيج وقطع معدات طب ليه يعني انتو لو بتفكرو صح كان نسب من الاول تبقي قليلة لكن كدا انتا موتت السيرفر
طبعا لا حياة لمن تنادي وهتمشوا الي فراسكم هتخسروا اللاعبين القلة الي معاكم براحتكم

يعم لا والله يعني جيش وبرستيج وقطع معدات طب ليه يعني انتو لو بتفكرو صح كان نسب من الاول تبقي قليلة لكن كدا انتا موتت السيرفر
طبعا لا حياة لمن تنادي وهتمشوا الي فراسكم هتخسروا اللاعبين القلة الي معاكم براحتكم
عاوز تكافأ ابعت جوايز بايدك لكن الي انتا عملته ادتهم افضلية رهيبة انهم يركبو السيرفر انتم غلطتم وبتصلحو غلطكم علي قفانا براحتكم بس انا عن نفسي منتظر السيرفر الجديد لان كدا مش صح ولو استمر

SuperUser

طاقم الإدارة
بص يا غالى
سهل جدا نخلى النسب مثل ما كانت بس هيبقى فى شروط فى المقابل
اول شرط ان السيرفر دة لن يتم دمجة مع السيرفر القادم سيتم الانتظار حتى يندمج السيرفر القادم مع الذى يلية
ثانى شرط سيتم منع لاعبين السيرفر الحالى من الانتقال الى اى سيرفر اخر

ووعد منى شخصيا اذا لم تتكافاء القوى خلال شهر او اقل ان شاء الله سيتم نقلكم الى السيرفر الجديد مجانا بكامل قوة الحساب لديكم

SuperUser

طاقم الإدارة
فتحت لقيت الانتاج هبط لادنى مستوياته والموارد اختفت منها من لقيتها 0 ولقيت رسالة من الادارة تقول ارسلنا لكم مبادئ سياسية لمساعدتكم على زيادة الانتاج
شو هاذ يا ادارة تستفزو فينا ولا شو؟؟؟؟؟ نتعبوا ونضيعوا اوقاتنا وتيجي من الاخر تقوللنا اعيدو من الصفر؟؟؟؟
نتمنى تحولوا المشكل في اسرع وقت ممكن وتردو الانتاج والموارد زي ما كانت وشكرا.
بالنسبة للرابط اللي حطو الاخ مصطفي ما حب يفتح
ما ضاع تعب اى حد يا غالى

ما ضاع تعب اى حد يا غالى
عرفت بقي يا استاذ مصطفى كان قصدي ايه لما اتكلمت عن البرستيج وعدم العدل في اللعبة وتفضيلكم لناس علي ناس انتم اخدتم الموضوع شخصنة وانا كان تفكيري كله للعبة متزعلش من كلامي هيه هربت منكم ولازم تحلوها لأنه كل خد باله
وزي ما قال ابو احمد عايز تكافئهم وده شئ يحترم اعطيلهم حزم جيوش مثلا مساعداات خفيفة لا تؤثر علي اللعبة لكن للاسف يا استاذ مصطفى الوقت تأخر (لازم ال موجود حاليا يتم مساعدته كما ساعدتم الآخرين)
اوزنوها عشان الناس متزهقش وتمشي
وزي ما وعدتك ان حدخل من حين لآخر واتمنى لكم التوفيق والنجاح

بص يا غالى
سهل جدا نخلى النسب مثل ما كانت بس هيبقى فى شروط فى المقابل
اول شرط ان السيرفر دة لن يتم دمجة مع السيرفر القادم سيتم الانتظار حتى يندمج السيرفر القادم مع الذى يلية
ثانى شرط سيتم منع لاعبين السيرفر الحالى من الانتقال الى اى سيرفر اخر

ووعد منى شخصيا اذا لم تتكافاء القوى خلال شهر او اقل ان شاء الله سيتم نقلكم الى السيرفر الجديد مجانا بكامل قوة الحساب لديكم
النسب ال حضراتكم حتطوها مش احنا
واذا زي ما بتقول هديه أو مكافئة أو اي مسمي ليه ما اعلنتش من البدايات
علي فكرة كل ردودكم مافيها اي شيء من المنطق
انت بتفكر في السيرفر ال جي ؟
طيب يا اخي وقف السيرفر علي رجله الاول
طبعا واتمنى أنه يكون من افضل السيرفرات

نسيت اقولك صحيح يا استاذ مصطفى صحيح هل دي كانت مطالب لاعبين؟
ولو كانت مطالب لاعبين كنت عارف انها حتاثر على اللعبة ومع ذلك عملتها؟
زي نسب الرفاهيات ايضا أو النسب بشكل عام هل اللاعبين طالبو الادارة برفع النسب قبلها؟
كل ده حصل ولم يتم اعلان واحد عنه زي المخزن ال مستوي ٤ وسور مستوي ١٣ مكافاه من الادارة
وايضا لم يتم الإعلان كالعادة (العدل والمساواة)

SuperUser

طاقم الإدارة
شكرا لتفاؤلك
انا استهذئت باللعبة فى البداية وبالرغم من كدة كملنا والحمد لله برغم من شك الناس بالادارة
والان الناس بتستهذاء بان الادارة هتفتح سيرفرات اخرى

مقدرش اطلب اكتر من الثقة
وانا مش بقول ان الناس الى نزلت فى البداية ملائكة بالعكس حتى الان يلوموا الادارة على كل شىء
كل فئة تحاول كسب الادارة فى صفها ونسيان الفئة الاخرى
كل الى اقدر اقولة اننا ما قدرش نقول احنا هنعمل اى
بس الى اقدر اوعدك بيه ان لو السيرفر مستقرش ساعتها هيتم قل المتضريين الى سيرفر اخر

ميزة انك هتكون ضعيف هى انك تقدر تنقل حسابك الى سيرفر اخر