سؤال واجابه

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
هذا الموضوع من اجل الرد على اي سؤال يخص طريقة اللعب فقط
بخصوص الابطال وانواع الجيش وقوتها والتشكيلات وطريقة اللعب
وارجو عدم وضع الشكاوي او اي ردود ليس لها علاقه بالموضوع
اي عضو يستطيع الرد على اي سؤال شرط ان تكون الاجابه وافيه
وموضحه .وضمن قوانين المنتدى

اخي ابو لجين ممكن نبذة عن التقارير اللي زي التقرير دا يعني ايه اساس التشكيلات اللي زي وايه قوة الخانات وايه الخانات اللي ضد بعض وما شابه
http://www.elkaisar.com/battel.php?...YkhrZ3RCYmYzNmlSc21oNndiK0E1aXNyTT0=&server=1
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

التشكيلات هي اهم شي موجود بالبطل . بل هي الطفره الجديده في لعبة قيصر الشرق

ومن اهم الطرق للفوز في النزالات حتى بقارق الدراسات والبوابات والمعدات

كل خانه في البطل لها عملها . كما في التقرير اعلاه التكتل موجود في الخانه العلويه اليمين وشرح الخانات موجود في

(y)(هنا)(y)

ايضا يوجد الكثير من الامور التي مازالت في طريق الاكتشاف وهي عمل كل خانه مع انواع الجيش المتنوعه

وايضا هل الخانات مجرد دفاع وهجوم اما انه يوجد امور مخفيه :rolleyes::rolleyes:.كل هذه الامور تنكشف وقت تفعيل الاستعراض للمعارك:love:

مافي جعبتي من خبره بخصوص التشكيلات والمضاده لها هي ببساطه طريقة عكس التشكيل او (المرايه Mirrors)

لكن هيهات ان تعرف تشكيل الخصم .:unsure:

ارجو ان اكون قد افدتك بما سئلت .... تقبل تحياتي:giggle::giggle:

التعديل الأخير:
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

التشكيلات هي اهم شي موجود بالبطل . بل هي الطفره الجديده في لعبة قيصر الشرق

ومن اهم الطرق للفوز في النزالات حتى بقارق الدراسات والبوابات والمعدات

كل خانه في البطل لها عملها . كما في التقرير اعلاه التكتل موجود في الخانه العلويه اليمين وشرح اخانات موجود في

(y)(هنا)(y)

ايضا يوجد الكثير من الامور التي مازالت في طريق الاكتشاف وهي عمل كل خانه مع انواع الجيش المتنوعه

وايضا هل الخانات مجرد دفاع وهجوم اما انه يوجد امور مخفيه :rolleyes::rolleyes:.كل هذه الامور تنكشف وقت تفعيل الاستعراض للمعارك:love:

مافي جعبتي من خبره بخصوص التشكيلات والمضاده لها هي ببساطه طريقة عكس التشكيل او (المرايه Mirrors)

لكن هيهات ان تعرف تشكيل الخصم .:unsure:

ارجو ان اكون قد افدتك بما سئلت .... تقبل تحياتي:giggle::giggle:
تسلم اخي ابو لجين

Mn_mm

عضو فعال
أخي أبولوجين كيف احوالك .. وبعد
ممكن شرح مفصّل عن العواصم ( المشاه والرماه والمقاليع والمدرعين والمنجنيق والفرسان ) ؟
موضحا الاتي :

1- وقت الهجوم عليها
2- كيفيه الهجوم
3- نسبه الخساره
4- كم عدد ابطال كل عاصمه ، وهل فيهم معدات ام لا ...
5- كم عدد الجيش لكل عاصمه علي حدهـ
6- الجوايز الي موضحه بكل عاصمه هل هي بنسبه 100% تطلع بكل هجمه ام لها نسب معينه .. اذكرها
7- كم عدد الهجمات لكل عاصمه

أخيراً وليس أخراً . . . إذا كان هناك موضوع يشرح النقاط الي سبق ذكرها ياريت يتم ارفاقه بتعليق

نعتذر عن الاطاله

Mn_mm

عضو فعال
أخي أبولوجين كيف احوالك .. وبعد
ممكن شرح مفصّل عن العواصم ( المشاه والرماه والمقاليع والمدرعين والمنجنيق والفرسان ) ؟
موضحا الاتي :

1- وقت الهجوم عليها
2- كيفيه الهجوم
3- نسبه الخساره
4- كم عدد ابطال كل عاصمه ، وهل فيهم معدات ام لا ...
5- كم عدد الجيش لكل عاصمه علي حدهـ
6- الجوايز الي موضحه بكل عاصمه هل هي بنسبه 100% تطلع بكل هجمه ام لها نسب معينه .. اذكرها
7- كم عدد الهجمات لكل عاصمه

أخيراً وليس أخراً . . . إذا كان هناك موضوع يشرح النقاط الي سبق ذكرها ياريت يتم ارفاقه بتعليق

نعتذر عن الاطاله
شكراً لقد وجدت ما أبحث عنه

الموضوع اذا رغب احد فيه
http://forum.elkaisar.com/index.php?threads/ملوك-العالم.362/#post-3351

السلام عليكم اخى ابو لجين دلوقتى فى مشكله معى بالبوابات يعنى عاوز افهم طريقة عملها اولا هل يجب الاهتمام بجمع النقاط فقط للحصول على ترتيب مميز والحصول على سمات اعلى التى نحصل عليها من الترتيب ام يجب الاهتمام بسمات معينه بكل بوابة وايضا هل كل بوابة تختلف عن الاخري يعنى اقصد مثلا بوابة نخليها كلها هجوم وبوابة انجراح وبوابه دفاع الخ... وبالنسبة لموضوع النقاط انا ممكن اخلى مثلا كله حيوية هيدينى نقاط لكن الحيوية مش باهمية الانجراح او الدفاع والاتنين دول لو جبتهم وزودتم لاقصى شئ هيوصل الانجراح ل 40 يعنى النسبة 100 فى المية 40 نقطه بس !!! فى 3 مثلايبقا 120 نقطه مش هاخد بيهم ترتيب لكن هيبقا معايا سمات ارجوا توضيح هذه النقاط مع الشكر

السلام عليكم اخى ابو لجين دلوقتى فى مشكله معى بالبوابات يعنى عاوز افهم طريقة عملها اولا هل يجب الاهتمام بجمع النقاط فقط للحصول على ترتيب مميز والحصول على سمات اعلى التى نحصل عليها من الترتيب ام يجب الاهتمام بسمات معينه بكل بوابة وايضا هل كل بوابة تختلف عن الاخري يعنى اقصد مثلا بوابة نخليها كلها هجوم وبوابة انجراح وبوابه دفاع الخ... وبالنسبة لموضوع النقاط انا ممكن اخلى مثلا كله حيوية هيدينى نقاط لكن الحيوية مش باهمية الانجراح او الدفاع والاتنين دول لو جبتهم وزودتم لاقصى شئ هيوصل الانجراح ل 40 يعنى النسبة 100 فى المية 40 نقطه بس !!! فى 3 مثلايبقا 120 نقطه مش هاخد بيهم ترتيب لكن هيبقا معايا سمات ارجوا توضيح هذه النقاط مع الشكر
الترتيب كان يعمل فالسابق وتم الغاء النقاط المتحصل عليها من الترتيب
ولذلك اهتم بالنقاط داخل كل بوابة وطبعا معروف ان اقوي شئ هو الانجراح والحيوية ولذلك حاول تخلي كل البوابات فيها انجراح وحيوية بنسب عاليه ده رايي الشخصي وعن تجربة والله اعلم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
هذا الموضوع من اجل الرد على اي سؤال يخص طريقة اللعب فقط
بخصوص الابطال وانواع الجيش وقوتها والتشكيلات وطريقة اللعب
وارجو عدم وضع الشكاوي او اي ردود ليس لها علاقه بالموضوع
اي عضو يستطيع الرد على اي سؤال شرط ان تكون الاجابه وافيه
وموضحه .وضمن قوانين المنتدى

السلام عليكم
اريد ان اعرف كيفيه تحويل الجيش من مدينه الي مدينه اخري
و كيفيه عمل امداد للابطال الي مدينه اخري من مدني

السلام عليكم اخي ابو لجين
لما تنظر للمعدات يوجد نقاط اخرى فيها مثل الاجتياح والتصدي والتدمير والحصانه شو هاي النقاط ممكن شرح ليها وكمان كيف تتعمل في المعده

السلام عليكم اخي ابو لجين
لما تنظر للمعدات يوجد نقاط اخرى فيها مثل الاجتياح والتصدي والتدمير والحصانه شو هاي النقاط ممكن شرح ليها وكمان كيف تتعمل في المعده
نعم صحيح اخي يوجد نقاط جديده مستحدثه في المعدات

وهذه النقاط تعطي زياده في قوة المعدات والقوات وهو احد التحديثات الجديده

للعبة قيصر الشرق وغير مفعله الان لحين الانتهاء من العمل عليها

وسيتم اضافة شرح مفصل لها في المنتدى في وقت نزولها

ايش الطرق اللى ممكن اجمع بيها عملات سسترسس غير البراري
غير البراري في الغزو
وفي البراري ايضا في برية 8 صحراء بالخصوص بتدي حزمة 350الف بشكل كبير
بس بالهجوم المتواصل من اصل 360هجم ورا بعض
بتحصل منها مايصل ل120حزمة سترسس

ايش الطرق اللى ممكن اجمع بيها عملات سسترسس غير البراري

كما قال اخونا احمد من البراري والنهب

وايضا من العصابات القرطاجيه / بحاجه لبوق اخضاع