شرح التحديثات (نقاط التسليح الجديدة)

Silver

::طاقم الدعم::
طاقم الإدارة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أبـــاطرة القيصـــــر
سنكمل باقى شرح التحديثات الجديدة
بعد ان تم شرح إستعراض المعارك فى
الموضوع السابق
سيتم الان انواع النقاط الجديدة ...
......................

همسة :
1- نقاط التسليح الجديدة (التدمير break.png , التصدى anti-break.png , الاجتياح strike.png , الحصانة immunity.png ) يتم حسابها عن طريق النسبة المئوية بمعنى انه اذا كانت مثلا قوة التدمير للخانة 50
معنى ذلك ان كل ضربة لهذة الخانة لها إحتمالية بنسبة 50% انت تكون هذة الضربة تدميرية (كلما ذادت نسبة القوة زادة إحتمالية تحويل الضربة الى ضربة تدميرية) .
2- يوجد 4 نقاط فى النظام الجديد
أ - (التدمير break.png ) و النقطة المضادة للتدمير هى (التصدى anti-break.png )
ب - (الإجتياح strike.png ) و النقطة المضادة لها هى (الحصانة immunity.png )
3- فائدة النقاط المضادة (التصدى anti-break.png و الحصانة immunity.png ) هى الدفاع و تحصين جميع خانات البطل من النقاط الاخرى (التدمير break.png و الإجتياح strike.png )
مثلاً:
نفترض ان قدرة التدمير للخانة (المهاجمة ) 46% و قدرة التصدى للخانة (المدافعة) 16%
عندها تكون نسبة ان تكون الضربة تدميرية (30%) لان التصدى قلل 16% من نسبة التدمير

فى النظام الجديد تم إضافة 4 انواع نقاط تسليح جديدة (للمعدات و القوات و بوبات التسليح (بوبات الألهة سابقاً) ) شرح النقاط كالأتى :-
أولاً نقاط
التدمير( break.png ):
نقاط التدمير( break.png ) مسؤولة عن تدمير الدفاعات والتحصينات لقوات العدو لإضاعف القوات و تسبيب خسائر اكثر للعدو مقدارها (
1.5 مرة اقوى من الضربة العادية)
و يكون تاثيرها فى استعراض المعارك عبارة ان ارقام باللون الذهبى 1620153140609.png وتتم زيادتها عن طريق المعدات + القوة الأساسية للقوات + القوة المستمدة من بوبات التسليح.
ثانياً نقاط
التصدى ( anti-break.png ) :
نقاط التصدى ( anti-break.png ) هى النقاط المسؤلة عن زيادة تصدى القوات ضد الضربات التدميرية و لا يظهر لها اى تأثير مرئى فى الأستعراض
ثالثاً نقاط
الأجتياح ( strike.png ) :
نقاط الإجتياح ( strike.png ) تزيد من قدرة القوات على إجتياح صفوف قوات العدو مما يضاعف قوة الضربة بمقدار (
1.5 مرة أقوى من الضربة العادية)
و يكون تاثيرها فى استعراض المعارك عبارة ان ارقام باللون البنفسجى 1620153731212.png وتتم زيادتها عن طريق المعدات + القوة الأساسية للقوات + القوة المستمدة من بوبات التسليح.
رابعاً نقاط
الحصانة ( immunity.png ):
نقاط الحصانة ( immunity.png ) هى نقاط تحصين البطل ضد ضربات الإجتياح مما يقلل من تأثيرها او يمنعها كليا ....

بالنسبة للنقاط التدميرية فأنه الان تأثيرها ثابت يمعنى انها تزيد من قوة الضربة بمعدل ثابت (تزيد من قوة الضربة 1.5)
سيتم تغير معدل زيادة قوة الضربة
حيث سيكون لترتيب اللاعب و الرتبة و مستوى البطل تأثير فى قوة الضربة التدميرية فى المستقبل

هذة التحديث تعتبر تمهيدا للتحديث الأكبر وهو تحديث المعارك الفعلية للقوات حيث سيتم تحديث نظام معارك اخر يتم التحكم فى الابطل و القوات وأماكنها اثناء المعركة
لن يتم نزول التحديث الا عند استعداد اللاعبين والسيرفرات للتحديث
سيتم اضافة معارك بين السيرفرات (أحلاف و لاعبين وفرق )
وستكون من نوع المعارك التفاعلية

تحياتى

elmomen

عضو فعال
يعم مجهود حلو وكل حاجه بس اتمنى تمشوا صح صلحوا الاعطال ال فى السيرفرات الاول وبعدين حدثوا انا مش فاهم انتوا بتفكروا ازاى هل الافضل افضل انزل تحديثات واللعبة اساساً فيها مشاكل كتير يعنى لما ابني بيت بعمل اساس اى كلام واجى طالع بالعاشر علطول فى النهاية النتيجة ان البيت هيقع لكن لو عامل اساس قوى ابنى براحتك ونفس القصة فى اللعبة اظبط القديم وابدأ فى الجديد علشان الموضوع مبيوظش منكم تقبل مروري

Silver

طاقم الإدارة
يعم مجهود حلو وكل حاجه بس اتمنى تمشوا صح صلحوا الاعطال ال فى السيرفرات الاول وبعدين حدثوا انا مش فاهم انتوا بتفكروا ازاى هل الافضل افضل انزل تحديثات واللعبة اساساً فيها مشاكل كتير يعنى لما ابني بيت بعمل اساس اى كلام واجى طالع بالعاشر علطول فى النهاية النتيجة ان البيت هيقع لكن لو عامل اساس قوى ابنى براحتك ونفس القصة فى اللعبة اظبط القديم وابدأ فى الجديد علشان الموضوع مبيوظش منكم تقبل مروري
على اساس يا غالى ان مشكلتك ان اللعبة فيها مشاكل
و اى هى المشاكل الى فيها يا غالى
و مع احترامى لا يوجد اى وجه شبه بين البيت وبين اللعبة
و فكرة ان المشاكل بعد التحديثات ليها نظرة لان بكل بساطة يا غالى التحديثات ممكن يظهر فيها مشاكل
وممكن المشكلة الى اتحلت قبل التحديث تظهر تانى بعد التحديث
ممكن بقى يا غالى تعدلى المشاكل الموجودة ؟؟؟؟؟

elmomen

عضو فعال
و فكرة ان المشاكل بعد التحديثات ليها نظرة لان بكل بساطة يا غالى التحديثات ممكن يظهر فيها مشاكل
من عنيا غالى والطلب رخيص
1- البوابات نقاطها مبتتغيرش بيتغير شكل المؤشر لشكل ساعه ومبتتغيرش خالص طب دلوقتى واحد جاتله نقاط مش عاوزها وعاوز يغيرها والله مش عارف اغير انا كنت عاوز اصور بس للاسف مش عارف لان بعد ما اغير وشكل مؤشر الماوس يتغير اللعبة بتقف ولازم ارستر وبعد ما ارستر بلاقي النقاط زى ما هي متغيرتش
2- رسائل التجنيد مش شغاله اخي لو عاوز اغير الابطال مش شغاله بيقول تم تحديث الابطال وبعد ذلك مفيش اي شئ حتى ولو عملت رفرش
3- لا يوجد نقل عشوائي فى البراري والنقل العشوائي مهم على فكرة
4- اذا قمت بالهجوم لا يمكن بعدها القيام باستدعاء البطل هذه المشكلة خطيرة جدا انا غلطت فى هجمة وبدل ما اهاجم برية جمبي هاجمت برية فى مقاطعه تانية لانى كنت بهاجم من مدينة تانية ونسيت وعملت حملة وهجمت على طول يعنى البطل اخد ساعه ونص رايح وساعه ونص جاى يعني 3 ساعات اخي وطبعا انا مقدرش اعمل استدعاء ليه طيب دى مشكلة ولا مش مشكلة
5- النسبة فيها مشكلة هتفضلوا تقولوا للصبح النسبة زى ما هي لكن اخي اعتقد ان هي النسبة ليست النسبة الموجودة فى القيصر القديمة ويشهد على كلامي اللاعبين بهذا انا اعلم ان اللعبة دى مختلفة عن القيصر لكن النسب يجب ان تزيد اخى القيصر كانت النسبة معقولة فيها شئ من الصعوبة نعم ولكن ليست مستحيلة يعنى دلوقتي المفروض النسبة تكون فى مستوى بحيث لا تكون سهله جداً بحيث تفقد متعة اللعبة انك تجتهد لحد ما تجمع سواء رفاهيات او شعارات ولا مستحيلة بحيث تخنقك من اللعبة
6- عدد الرسائل بايظ فى قائمة التقارير يعنى انا ممكن اهجم 10 هجمات يجيلى انى هجمت 5 بتظهر ال 10 هجمات عادى بس بيبقا مكتوب 5 طبعاً دا بيأثر لو بهاجم مناورات هذ1 مشكلة بسيطة لكن تؤثر على جودة اللعبة
واخيراً اخي حضرتك قلت ان التحديثات ممكن يظهر فيها مشاكل كمان طيب اخي المفروض نظبط النسخة الحالية ومينزلش التحديث الا لما نكون واثقين منه دى حاجه الحاجة التانية يتم شرح التحديث باستفاضه قبل نزوله وليس بعد نزوله يعنى مثلا دلوقتي فى تحديث نقاط التسليح الجديد اشرح كل شئ يتعلق بنقاط التسليح اشرح التحديث القادم بشكل كامل وانزله وميكنش فيه مشاكل دى مش اول لعبة العبها اخي لعبت العاب اون لاين كتير
دلوقتي اخى دى مشاكل ولا مش مشاكل ولا حضرتك بتلعب لعبة تانية ؟؟؟

abo alyas

عضو عادى
انا اعدلك واستئزن بعض الاعبين طبعا
انسحاب الابطال
الميدان
البوابات موش شغاله تعديل
النسب في البراري لسه هاجم 50 هجمه 0 جوهره
الدراكو 0 دراكو
دا اهتمام او اهمال مبالغ فيه وحجات كتير غيرها من قبل الدعم او الاداره على الاقل مسبوناش مثل المزرعه السعيده ننتج ونموت براري بدون متعه ولا عارفين نترقي ولا نطور برستيجنا فوق مستوى الترقيات ب 6 او 7 ترقيات
علشان نجمع 50 دراكو للترقيات فقط و 200 للدراسات ان شاء الله على سنه 2025 تقبل مروري ووجه النظر ليس التقليل ولاكن لطلب المساعده في الدعم ومساعده الاعبين للرجوع الى النسب الطبيعيه وليس المستحيله

abo alyas

عضو عادى
تعرف يااوليفر بما انك دعم فنى ولو بتلعب حعرف ان اللعبه الان بدون اى متعه او تشويق او تطوير بقالنا 3 ايام ثابتين على ترقيه 1 بدون تغير ومفيش دراكو بيطلع موش انا بس لا دا اكتر من لاعب فياتعدلو النسب الطبيعيه او تنزلو تبادل يحمس الاعبين الناس تمشي من اللعبه بدال متنجزب ليها انا عارف انه ميفرقلكش حاجه وانك دعم فقط بس اللعبه زى مقال اخى حجاج بتكبر بالاعبين والاعبين بتكبر باللعبه فموش معنا انه مبدء الى يمشي يجى غيره كويس بالعكس المتعه والحفاظ على الاعبين افضل مايمكن للعبه ان تكبر به مع احرامى لحظرتك وجه نظر المتواضعه انك بطي في التحديثات باللعبه والتطوير السريع بالتحديثات

alnagar1

عضو فعال
شكرا
للاداره والدعم الفنى على المجهود المبذول ونتمنى ازاله جميع العقبات والاعطال وننتظر منكم المزيد من التشويق والمتعه التى تسعد اللاعبين والاداره
ونرجو ان يتفعل جميع التحديثات فريبا
وشكرا جزيلا

Silver

طاقم الإدارة
من عنيا غالى والطلب رخيص
1- البوابات نقاطها مبتتغيرش بيتغير شكل المؤشر لشكل ساعه ومبتتغيرش خالص طب دلوقتى واحد جاتله نقاط مش عاوزها وعاوز يغيرها والله مش عارف اغير انا كنت عاوز اصور بس للاسف مش عارف لان بعد ما اغير وشكل مؤشر الماوس يتغير اللعبة بتقف ولازم ارستر وبعد ما ارستر بلاقي النقاط زى ما هي متغيرتش
2- رسائل التجنيد مش شغاله اخي لو عاوز اغير الابطال مش شغاله بيقول تم تحديث الابطال وبعد ذلك مفيش اي شئ حتى ولو عملت رفرش
3- لا يوجد نقل عشوائي فى البراري والنقل العشوائي مهم على فكرة
4- اذا قمت بالهجوم لا يمكن بعدها القيام باستدعاء البطل هذه المشكلة خطيرة جدا انا غلطت فى هجمة وبدل ما اهاجم برية جمبي هاجمت برية فى مقاطعه تانية لانى كنت بهاجم من مدينة تانية ونسيت وعملت حملة وهجمت على طول يعنى البطل اخد ساعه ونص رايح وساعه ونص جاى يعني 3 ساعات اخي وطبعا انا مقدرش اعمل استدعاء ليه طيب دى مشكلة ولا مش مشكلة
5- النسبة فيها مشكلة هتفضلوا تقولوا للصبح النسبة زى ما هي لكن اخي اعتقد ان هي النسبة ليست النسبة الموجودة فى القيصر القديمة ويشهد على كلامي اللاعبين بهذا انا اعلم ان اللعبة دى مختلفة عن القيصر لكن النسب يجب ان تزيد اخى القيصر كانت النسبة معقولة فيها شئ من الصعوبة نعم ولكن ليست مستحيلة يعنى دلوقتي المفروض النسبة تكون فى مستوى بحيث لا تكون سهله جداً بحيث تفقد متعة اللعبة انك تجتهد لحد ما تجمع سواء رفاهيات او شعارات ولا مستحيلة بحيث تخنقك من اللعبة
6- عدد الرسائل بايظ فى قائمة التقارير يعنى انا ممكن اهجم 10 هجمات يجيلى انى هجمت 5 بتظهر ال 10 هجمات عادى بس بيبقا مكتوب 5 طبعاً دا بيأثر لو بهاجم مناورات هذ1 مشكلة بسيطة لكن تؤثر على جودة اللعبة
واخيراً اخي حضرتك قلت ان التحديثات ممكن يظهر فيها مشاكل كمان طيب اخي المفروض نظبط النسخة الحالية ومينزلش التحديث الا لما نكون واثقين منه دى حاجه الحاجة التانية يتم شرح التحديث باستفاضه قبل نزوله وليس بعد نزوله يعنى مثلا دلوقتي فى تحديث نقاط التسليح الجديد اشرح كل شئ يتعلق بنقاط التسليح اشرح التحديث القادم بشكل كامل وانزله وميكنش فيه مشاكل دى مش اول لعبة العبها اخي لعبت العاب اون لاين كتير
دلوقتي اخى دى مشاكل ولا مش مشاكل ولا حضرتك بتلعب لعبة تانية ؟؟؟
لا حضرتك البوبات لسة النهاردة المشكلة ظاهرة فيها وتم حلها
2- رسائل التجنيد اعتقد بردوا انها النهاردة يا غالى
استدعاء البطل بقى شغال
5- النسبة مش مشكلة يا غالى النسبة فى ايد الإدارة
6- عدد الرسائل مظبوط ممكن يكون الععد فى التقرير و المشكلة اتحلت من امبارح بردوا

بالنسب لموضوع التحديثات يا غالى
اولا ازاى هنشرح موضوع التحديثات و هى اصلا منزلتش و متفعلتش فى سيرفر الهرم الا بعد ما تم شرحها
احنا فعلنا التحديثات فى النخبة و بعديها فعلناها فى الهرم واتشرحت قبل ما تتفعل يا غالى مع انه التحديث ليس له علاقة بالشرح موضوع قوة القوات الجديدة يجب على اللاعبين فهمها بنفسهم من المعارك ومع ذالك تم الشرح

التحديثات جم
لا حضرتك البوبات لسة النهاردة المشكلة ظاهرة فيها وتم حلها
2- رسائل التجنيد اعتقد بردوا انها النهاردة يا غالى
استدعاء البطل بقى شغال
5- النسبة مش مشكلة يا غالى النسبة فى ايد الإدارة
6- عدد الرسائل مظبوط ممكن يكون الععد فى التقرير و المشكلة اتحلت من امبارح بردوا

بالنسب لموضوع التحديثات يا غالى
اولا ازاى هنشرح موضوع التحديثات و هى اصلا منزلتش و متفعلتش فى سيرفر الهرم الا بعد ما تم شرحها
احنا فعلنا التحديثات فى النخبة و بعديها فعلناها فى الهرم واتشرحت قبل ما تتفعل يا غالى مع انه التحديث ليس له علاقة بالشرح موضوع قوة القوات الجديدة يجب على اللاعبين فهمها بنفسهم من المعارك ومع ذالك تم الشرح

لكن يا غالي البوابة التانية عندي ما بتتفح اصلا

11Ahmed

عضو جديد
سوال لو سمحت طيب بالنسبه للبوابات القديمه اي حيكون دورها وهل ليها تئسير علي الخانات الجديده ارجو التوضيح اكثر لو سمحت هل الخانات القديمه من الدفاع والانجراح والحيوية ماهو تئسيرهم قصاد الخانات الجديده

jassim

عضو خبير
اولا : مبارك عليكم ماتبقى من الشهر
ثانيا : هل حاليا جميع البوابات والخانات القديمه في البوابات يمكن العمل عليهم وتبديلهم بالاشياء الجديده ؟
ثالثا : اتمنى من الادارة الكريمه ارسال المواد المطلوبه للاعبين باسرع وقت ممكن لان مش عارفين نولع حاجه
رابعا : اتمنى من الادارة الكريم النظر في موضوع تغيير البوابات واعطاء اللاعبين تعويض نقاط الهه لان الجميع راح يغير جميع بواباته وكل شي متوقع من اكثر من شهر
خامسا : اعطاء فرصه للاعبين بتساوي النقاط في البوابه واتمنى فتح البوابات جميعها واعطاء اعلا نسب فيها لكي يتمكن جميع اللاعبين من الحصول عليها
سادسا : خلل نقل الموارد لم يتم اصلاحه و الابطال لايمكن زيادة نقاطها لحد الان
طبعا كلنا ثقه بان تكون التعديلات للافضل وشكر خاص للجهود المبدوله من قبلكم
وتحياتي للجميع